Kvalitet, slitestyrke og pålitelighet - ingen utfordringer er for tøffe.

Hilux X CAB DLX
kr 315.494,- eks mva*

Startleie kr 40.000,- Leasing kr 2.514,-pr mnd eks. mva*

Hilux D CAB DLX
kr 329.786,-eks mva*

Startleie kr 40.000,- Leasing kr 2.658,-pr mnd eks. mva*

Ny Euro 6 motor med økt dreiemoment og redusert utslipp • Enda bedre kjøreegenskaper både onroad og offroad • Ny manuell og automat girkasse • Hengervekt 3 200 kg • Nyttelast 1 tonn • Hilux X CAB og D CAB • To utstyrsgrader: SR og SR+ • 2,4 l dieselmotor 150 hk/400 NM • Multimedia med DAB+ og ryggekamera • Kjøleboks i hanskerommet + mye, mye mer

 

 

Helt siden lanseringen i 1968 har Hilux gjort inntrykk over alt. En ny rammekonstruksjon og karosseristruktur sørger for uslåelig styrke kombinert med et komfortabelt interiør og økte kapasiteter. Nye Hilux laster mer og trekker tyngre tilhengere. Enten du ferdes på dårlige veier, grovplanerte anleggsområder eller bare lever med hverdagens tøffe krav, kan ingen matche den nye Hilux. 

 

 

For deg kan nok enkelte dager være slitsomme – for nye Hilux er det annerledes.
Enten den møter bratte motbakker eller veiløse anleggsområder mister den ikke grepet. Det er fordi denne modellen er enda tøffere enn før. Selvsagt ligger den legendariske styrken og påliteligheten i bunnen, mens rammen og karosseristrukturen er designet på nytt for å sikre enda større styrke og enda bedre beskyttelse. Faktisk er alle komponentene i Hilux laget for å tåle de mest krevende påkjenninger og tester. Den nye rammen bidrar også til forbedrede kjøreegenskaper og –komfort i samspill med den nye fjæringen og nye girkasser med andre utvekslingsforhold. Når underlaget blir ekstra krevende, kan du alltid stole på den aktive veigrepskontrollen (A-TRC) som kombinert med differensialsperren bak, sikrer optimalt grep. Alle forbedringene tilfører Hilux enda mer av den unike fremkommeligheten og gode kjøreopplevelsen, uansett hvor og når du er underveis.

 

 

Tungt arbeid, trekk lett
Om du lurer på hvor Hilux får sin styrke fra, er forklaringen enkel:
Denne bemerkelsesverdige bilen er først og fremst konstruert for å være en energisk arbeidshest som trekker tilhengervekter opp til 3,2 tonn. Dreiemomentet er økt og både motoren og girkassen kjøles mer effektiv slik at tilhengekapasiteten blir større. Enten du trekker høyballer, en annen bil eller campingvogn, tar nye Hilux utfordringen uten problemer. Den har også tilhengerkontroll (TSC) som hjelper deg med å holde stødig kurs om du kjører i sterk sidevind eller veidekket er slitt og har dype spor.

Mer plass, større potensiale
Det blir aldri for mye av det gode. Den nye Hilux kan transportere mer enn før og nyttelasten er på 1 tonn. Lasteplanet har fått en ny utforming og dimensjonene er økt slik at det blir enda enklere å ta med store kolli. Det største lasteplanet (Single Cab) er 2,314 m langt og 1,575 m bredt*. Baklemmen er forsterket med stålstag tilpasset tung last og planet er utstyrt med flere surrekroker for at du enkelt skal kunne sikre lasten forsvarlig.

* Single Cab lasteplan 2.315 mm (lengde), 1.575 mm (bredde) (3,66 m²);
Extra Cab lasteplan 1.810 mm (lengde), 1.540 mm (bredde) (2,78 m²);
Double Cab lasteplan 1.525 mm (lengde), 1.540 mm (bredde) (2,34 m²).

 

 

Møt momentmesteren
Den nye Hilux-motoren setter en ny norm for dreiemoment. D-4D-motoren på 2,4 liter har utmerkede ytelser og sterkt forbedret dreiemoment ved lavt/medium turtall. Samtidig er akselerasjonen bedre enn tidligere. Den kraftfulle motoren bidrar også til at tilhengerkapasiteten er betydelig større enn før. Motoren er konstruert for å ha et lavt støynivå samtidig som drivstoffeffektiviteten er høy. Lyddempingen i kupeen er forbedret og dermed er også komforten høyere. De nye girkassene, både den manuelle og den automatiske, begge med 6 trinn, bidrar ytterligere til en god kjøreopplevelse.

"Hot" design
Få biler har kjørt med like mye søle, skitt og sand i skjermer og på sidene som Hilux. Det røffe designet er utviklet for at bilen skal fungere i jobben, i ferier og fritid – enten det er brennende varmt eller iskaldt. Den nye modellen har fått dristige linjer med kraftfulle former og skarpe hjørner. Grillen er en integrert del av panseret og innrammet av LED-lyktene. Hjulbuene og de breddede skjermene og sidelinjene forsterker inntrykket av kraft og styrke. Med kromdetaljer og et bredt utvalg av aluminiumfelger kan det muskuløse utseendet løftes enda et par hakk.

Gjennomførte detaljer hele veien:

LED-kjørelys og hovedlykter med LEDprojektor for nærlys følger støtfangerens bue rundt hjørnene og gir inntrykk av stor bredde og styrke.

 

Tøff på utsiden, komfortabel innvendig
Vi har lagt ned mye omtanke for å skape en kupé med høy kvalitet. Dermed kan du sette deg inn i en bil med attraktive og slitesterke materialer komplettert med den nyeste teknologien for å gi deg best mulig komfort. En førsteklassens elektronisk kontroll, reduserer bilens bevegelser og sørger for en bedre kjøreopplevelse. På samme måte sørger de nydesignede, skinntrukne setene med en rekke justeringsmuligheter for at du finner en best mulig posisjon bak rattet – som kan justeres i høyde og dybde. Friskluftfilter og automatisk klimaanlegg sørger for at temperaturen holdes på riktig nivå og du har også et 220V uttak i midtkonsollen slik at elektronisk utstyr kan holdes fulladet også når du er underveis.

 

Et nytt nivå for teknologi i en pickup
Hilux har en lang rekke innovative teknologier som er utviklet for å gjøre kjøreopplevelsen enda bedre og mer avslappet. Skjermen på Toyota Touch® -enheten i midtkonsollen er nesten like stor som på et lesebrett og byr på en rekke multimedia-muligheter. Den kan brukes til å styre det raffinerte høyttalersystemet mens du justerer volumet fra rattet. I instrumentpanelet har Hilux nå for første gang en 4,2” multi-informasjonsskjerm med mulighet for 3D-meldinger for å gjøre kjøringen så effektiv som mulig. Her har du også kjørecomputeren som presenterer viktige data underveis. Alle funksjonene kan styres via hendige knapper integrert i rattet.

 

 

Ekstra høy sikkerhet
Når forholdene blir ordentlig vanskelige, kommer Hilux til sin fulle rett. Den er bygd for å beherske de mest krevende situasjoner. Toyota Safety Sense (TSS) med tre avanserte, aktive sikkerhetssystemer er standardutstyr. Kollisjonsvern* med fotgjengergjenkjenning, filskiftvarsel og skiltgjenkjenning gjør det enklere og sikrere å kjøre Hilux. I rammen og karosseriet er det brukt mye høyfast stål (HTSS) for å gjøre passasjerområdet så sikkert som mulig i tilfelle en kollisjon eller andre uhell. Sidebjelkene og kryssbjelkene er forsterket og dimensjoneringen er økt for å kunne absorbere enda mer energi i en kollisjon og fordele kreftene effektivt. Andre aktive sikkerhetsteknologier inkluderer stabilitetskontroll (VSC) og 7 kollisjonsputer, utstyr og teknologier som i sum gir Hilux svært høy kollisjonssikkerhet.

Forskjellige versjoner for forskjellige behov
Nye Hilux kommer i flere forskjellige versjoner, tilpasset forskjellige behov. Uansett hva du jobber med og hva ditt behov for en arbeidsbil er, finner du en som passer i dette utvalget. Kupéen har fått et betydelig komfortløft og bedre plass både i høyde og bredde. Setene har enda flere justeringsmuligheter. Benplassen bak er også økt. Alt i alt er Hilux bedre enn noen gang tidligere – og klar for alle mulige oppgaver.

 

 

 

 

 Les mer om Hilux