Med sin sportslige tilnærming og smidige kjøreegenskaper har BMW 3-serie vært et referansepunkt for kjøreglede i premiumsegmentet for de mellomstore bilene fra dag én. Den nye utgaven av den sportslige sedanen, som feirer 45 år med suksess i 2022, lanseres i sommer. Det samme gjør BMW 3-serie Touring, som ble avduket for første gang for 35 år siden.
Den nye BMW 3-serie Touring kombinerer fleksibiliteten og brukervennligheten for daglig bruk av en BMW Touring takket være et bagasjerom på opptil 500 liter med intelligente teknologier og omfattende tilkoblingsmuligheter med høy kjøredynamikk:
Digitale teknologier i den nye BMW 3-serie Touring sikrer et intelligent nettverk mellom deg, kjøretøyet og dine omgivelser:
BMW Curved Display.
Nesten alle kjøretøyfunksjoner kan styres via det store BMW Curved Display. Buet mot sjåføren og utstyrt med intuitive widgets, gjør det betjeningen med berøring enda mer komfortabel.
My BMW App.
Sjekk statusen til din nye BMW 3-serie Touring, planlegg reisene dine på forhånd, bestill neste serviceavtale eller oppdag BMW-verdenen – praktisk med My BMW-appen på din smarttelefon.
BMW Head-Up Display.
BMW Head-Up Display i farger projiserer alle relevante kjøredata i førerens synsfelt.
Frontdesign.
De smale LED-frontlyktene, plassert som en omvendt L sørger for et spesielt dynamisk frontutseende. I kombinasjon med den brede frontgrillen, det store sekskantede luftinntaket og den vertikale Air Curtain, støtter de det dynamiske breddeinntrykket til den nye BMW 3-serie Touring.
Sett fra siden.
Ikoniske designfunksjoner som lang akselavstand, korte overheng og den dynamiske Hofmeisterknekken gjør at den nye BMW 3-serie Touring fremstår spesielt atletisk sett fra siden. Vinklene på luftinntakene på front- og hekkskjørtet henter dynamisk opp den typiske karakterkanten bak forhjulet.
Bakre design.
Hekken til nye BMW 3-serie Touring er preget av en tydelig klarhet i designet. Det slanke øvre delen av kupéen hviler på atletiske hjulbuer og legger vekt på den dynamisk brede holdningen.
Moderne cockpit.
Cockpiten gir et rent og moderne uttrykk med sine reduserte betjeningselementer. Det slanke, rammeløse BMW Curved Display er tilsynelatende fritt flytende på instrumentpanelet og som et berøringsaktivert display tilbyr det moderne og komfortabel betjening.
Midtkonsoll med ny girspak.
Midtkonsollen sørger for en sportslig, innelukket sittefølelse. Det er her det tydelig strukturerte betjeningssenteret med betjeningsflaten med berøringsfunksjon til iDrive-controlleren befinner seg. Girutvalget skjer automatisk, noe som gjør at det moderne utseendet i interiøret ser spesielt ryddig ut.
Seter i Sensatec.
Det lettstelte setetrekket i Sensatec overbeviser med sin høykvalitets skinnlignende følelse. Perforeringen kombinerer et sportslig og elegant utseende med en ekstremt behagelig sittefølelse, også på lengre reiser.
Med sitt perfekt innstilte sett med drivverk- og understellsteknologier, tilbyr den nye BMW 3-serie Touring kjøreglede i sin beste form:
6-sylindret M TwinPower Turbo bensin-rekkemotor.
Den 6-sylindrede M TwinPower Turbo bensin-rekkemotoren kombinerer dynamikk og effektivitet til en komplett kjøreopplevelse. Den klangfulle lyden til drivverket alene er en kilde til glede. Innovasjoner som dobbelt VANOS, Valvetronic, High Precision Injection-teknologi og turbo med dobbelt løp henter så mye energi som mulig fra så lite drivstoff som nødvendig.
Elektrisk servostyring.
Den elektriske servohjelpen til styringen øker styrekomforten og kjøresikkerheten. Den letter manøvreringen og garanterer stabilitet i høye hastigheter.
TwinPower 4-sylindret bensin-rekkemotor med turbo.
Den 4-sylindrete TwinPower Turbo bensin-rekkemotoren gir stor kjøreglede. Allerede ved lave motorturtall vil du oppleve veldig direkte kraftutfoldelse og en spontan respons. Drivlinjen kombinerer et effektivt forbruk med lavt eksosutslipp og arbeider stille og med rolig gange i enhver situasjon.
Våre dyktige bilkonsulenter står klare til å rådgi deg i ditt neste bilkjøp. Kontakt gjerne våre bilselgere direkte eller kom innom for en hyggelig prat.