Volkswagen Golf GTE eHybrid

Motor

204/245 hk

Akselerasjon 0-100 km/t

6,7 - 7,4 sek

Rekkevidde inntil

71 km

Bagasjeromsvolum

273 liter

Den nye Volkswagen Golf GTE eHybrid og Golf Style eHybrid.

Sportslige ambisjoner med 40% lengre elektrisk rekkevidde. 


Gode kjøreopplevelser er standard i Golf GTE eHybrid og Golf Style eHybrid, takket være den ladbare hybrid-teknologien med inntil 71 km elektrisk rekkevidde (64 km Golf GTE ehybrid) og en ytelse på 204 hk (Golf Style eHybrid).



Den nye Volkswagen Golf GTE eHybrid har mange høydepunkter. Her er tre av dem: 

Utvendig design  - sportslig og elegant

Ladbar hybrid med inntil 245 hk  -  Høy ytelse, lavt forbruk og lang elektrisk rekkevidde

Interiør - Sportslig komfort



Utstyrsversjoner


Standardutstyr Golf Style eHybrid


  • Travel Assist med Lane Assist og Side Assist

  • LED dynamiske frontlykter med fjernlysassistent

  • Discover Media navigasjon med 10" berøringsskjerm

  • El. justerbare 12-veis Ergo Active Sport-komfortseter med memory og massasje

  • Oppvarmet multifunksjonsratt

  • 16" lettmetallfelger med rulleoptimerte dekk

  • Kjøreprofilutvalg med 4 ulike kjøremoduser 

  • Parkeringssensorer foran og bak

  • Elektrisk innfellbare utvendige speil

  • Velkomstlys med belyste utvendige dørhåndtak

  • Premium ambientebelysning i 30 ulike farger

  • Belysning i alle dører og fotrom foran og bak

  • 3-soners Climatronic klimaanlegg

Standardutstyr i tillegg på Golf GTE eHybrid


  • Oppvarmet multifunksjonssportsratt med touch-brytere, GTE-logo og blå søm

  • Dekor i sort pianolakk på instrumentpanel og dører

  • Top-Sportsseter med integrerte hodestøtter

  • LED-Matrix dynamiske frontlykter med dynamisk lysassistent

  • LED-tåkelys foran 5 lyspunkter i bikubemønter

  • Mørke baklykter med dynamisk blinklys

  • Særegen front med store luftinntak i bikubemønster

  • Sorte kanalskjørt

  • 17" lettmetallfelger

  • Mørke vinduer bak

  • Keyless Advanced nøkkelfri låsing opp/igjen

  • Sort taktrekk

  • Aluminiumspedaler



Teknologi 


Motor:

Golf GTE eHybrid er sportslig og effektiv

Illustrasjon av motoren i VW Volkswagen Golf GTE


Den kraftfulle hybriddrivlinjen i Golf GTE eHybrid består av en nesten lydløs elektromotor med sømløs kraftoverføring og en innovativ 1,4-liters TSI bensinmotor med direkteinnsprøyting på 150 hk. Drivstofforbruket er lavt, uten at det går på bekostning av dynamikken. Når de to motorene jobber sammen, akselererer Golf GTE fra 0 til 100 km/t på bare 6,7 sekunder (7,4 sekunder på Golf Style eHybrid), og har en topphastighet på 225 km/t (222 km/t på Golf Style eHybrid). Da oppnår motorene en systemeffekt på 245 hk (204 hk på Golf Style eHybrid) og et imponerende dreiemoment på inntil 400 Nm (350 Nm på Golf Style eHybrid). I tillegg til de tre brukervennlige hybridmodusene kan du også velge ren elektrisk drift som er perfekt for kjøring i urbane strøk med en rekkevidde på inntil 71 km (64 km på Golf GTE eHybrid). Det betyr at du kan kjøre elektrisk i byen, utnytte begge motorene ved forbikjøring på landeveien, og bruke TSI-motoren når du skal kjøre langt. 


Elektrisk rekkevidde:

Et fulladet batteri som tar deg 40% lengre

En kvinne lener seg mot hekken på VW Volkswagen Golf GTE


Hvorfor bruke bensin, når det er billigere med strøm? På den nye Golf GTE eHybrid er den elektriske rekkevidden økt med 40% sammenlignet med tidligere modell, mens batterikapasiteten er økt med hele 70% til 13 kWh (netto). Etter 5 timer er det væskekjølte litiumionbatteriet ferdigladet og klar for å kjøre inntil 52 kilometer på strøm (inntil 71 km på Golf Style eHybrid). Med en hjemmeladeboks (ekstrautstyr) og på offentlige ladestasjoner kan du med AC lading lade med Mode 3 type 2 ladekabelen på bare 3 timer og 40 minutter. Golf GTE eHybrid kan lades med inntil 3,6 kW1,2 (1-fas, 16A). Lading på mode 2 (husholdningskontakt) kan lades med inntil 2,3 kW (10A).  Ladeluken er plassert på venstre forskjerm.

1) IT nett: 230V fasespenning. Tillater kun lading på 1 fase under normale omstendigheter. Mest utbredt i Norge.
2) TN nett: 400V fasespenning, men 230V mellom fase og nøytralleder (det er fase-nøytral som benyttes i husholdning). Mulig gjør lading på flere faser (avhenger av ombordlader).


Boost:

Boost for ekstra ytelse

VW Volkswagen Golf GTE, teknisk fremstilling av motor og drivverk


Når boost-funksjonen aktiveres, jobber både elektromotoren og TSI bensinmotoren med direkteinnsprøyting sammen. De slår sammen kreftene sine, og bilens trekkraft øker betraktelig. I kjøremodusene Hybrid/Sport-modus, kan du slippe løs alle kreftene til bilen med et enkelt tastetrykk. 0-100 km/t går unna på 6,7 sekunder (7,4 sekunder på Golf Style eHybrid).


DSG automatgir:

Raskere giring, mer moro

En kvinne velger gir i VW Volkswagen Golf GTE


Direktekoblingsgirkassen DSG med den nyutviklede girspaken sørger for uavbrutt moro bak rattet. Girskift skjer nesten uten at du merker det, og girkassen bidrar til å redusere drivstofforbruket, samtidig som det ikke ødelegger moroa. Trykk på velgerspaken for å legge inn ønsket kjøretrinn. Den elektrisk tilkoblede shift-by-wire-girkassen skifter gir sømløst. Er bilen utstyrt med Travel Assist (ekstrautstyr), gjør systemet det mye enklere å kjøre i kø ved at det hjelper deg å bremse og kjøre i gang igjen. 


Elektronisk differensialbrems XDS+:

Gjør det enda morsommere på svingete vei

2 kvinner lener seg mot Volkswagen VW Golf GTE, sett fra siden


Elektronisk differensialbrems XDS+ leveres som standard i Golf GTE eHybrid. Det gir bedre veigrep og dermed også økt trygghet i svinger. Ved å bygge opp bremsetrykket på den ene siden tar bilen svingene raskere, sportsligere og mer presist. Det er bare å glede seg til neste sving


Utvendig design 

Eksteriør:
Sportslig og elegant

VW Volkswagen Golf GTE i fargen hvit, sett skrått forfra, står på gaten, 2 kvinner sitter foran


Golf GTE eHybrid er en smidig og aerodynamisk bil med utvendig styling som Golf GTI. Den blå dekorlisten strekker seg over hele fronten, fra Volkswagen-logoen til de dynamiske LED-hovedlyktene på Golf Style eHybrid (LED Matrix IQ. LIGHT frontlykter med DLA og integrerte LED-blinklys på Golf GTE eHybrid). Som GTE har den ikke noe behov for å skjule eksosrørene sine, men plasseringen bak den forkrommede diffusoren er likevel et godt valg. Sammen med de stramme LED-baklyktene og takspoileren gir det hekken et markant uttrykk.


IQ.LIGHT:
Høydepunktet i din Golf GTE eHybrid: IQ.LIGHT LED-Matrix hovedlys

Den nye Volkswagen VW Golf GTE med IQ.LIGHT LED-frontlykter


Golf Style eHybrid har LED-hovedlys som standardutstyr. Lyktene strekker seg helt ut til skjermene og gir bilen et dynamisk uttrykk. Bak dominerer de smale LED-baklyktene. Golf GTE eHybrid leveres med LED Matrix IQ.Light frontlykter som standard med dynamisk fjernlysregulering. I pakken inngår også innovativt dynamisk blinklys, som bruker et animert lysbånd for å angi retningsvalg.


Felger:
Maratonløper eller sprinter? Velge stilen du ønsker.

VW Golf GTE i hvit farge, detaljert bilde av Bakersfield lettmetallfelger, 18-tommer, en person står foran


Liker du en rolig og dempet stil, eller elsker du at alle ser på deg? Velg felgene som understreker din personlighet, og la din Golf GTE vise hvem du er. Golf GTE eHybrid leveres med røde bremsekalipere.


LED-tåkelys:
Et lyspunkt i dårlig vær

VW Volkswagen Golf GTE i fargen hvit, detaljert bilde av LED-tåkelys


Skal du kjøre i tåke, snødrev eller regn? Det er ikke noe problem med de nye LED-tåkelysene som er integrert i støtfangeren. Slå dem på, og se verden i et nytt lys. Samtidig som andre får øynene opp for din Golf GTE eHybrid.


Utvendig ambientebelysning:
Se og bli sett.

VW Golf GTE i hvit farge, sett skrått forfra, står ute i regnet med ambientebelysningen slått på


Med utvendig ambientebelysning gir din nye Golf GTE eHybrid deg en hyggelig velkomst. Når du trykker på bilnøkkelen eller – dersom du har valgt låse- og startsystemet Keyless Advanced – nærmer deg bilen, slås hovedlyktene og baklyktene på.  Dørhåndtakene og det blå båndet i grillen lyser også, og fra sidespeilene projiseres det lys ned mot bakken.


Interiør 

Interiør:

Energisk på utsiden. Avslappet på innsiden.

Kupeen i den nye Volkswagen VW Golf GTE


Det sportslige utseendet videreføres inne i bilen der alle komponenter er nøye tilpasset hverandre. Det starter nederst med pedaler i rustfritt stål, fortsetter med dekorelementene og de karakteristiske dekorsømmene, og avrundes med det sorte taket. LED-ambientebelysningen retter fokus mot de riktige stedene. Det er lett å se at den digitale fremtiden har inntatt førerplassen og midtkonsollen. Her dominerer displayer med høy oppløsning, og de fleste funksjonene, som radio, klimaanlegg og lys, kan styres med berøringsflater og glidebrytere.


Innovision Cockpit:

Skreddersydd for deg

Volkswagen VW Golf GTE interiør, en kvinne styrer innovision cockpit


Digital Cockpit Pro kan utvides til Innovision Cockpit i kombinasjon med Discover Pro navigasjonssystem (ekstrautstyr). Det betyr at de to displayene på 10 tommer og 10,25 tommer kan kobles sammen. Displayene inneholder vanlige elementer som turteller, speedometer og kilometerteller, og gir deg samtidig enkel og oversiktlig tilgang til annen nyttig informasjon. Du kan velge hvilke funksjoner du vil ha på startskjermen, akkurat slik du er vant til på smarttelefonen.

Den nye Volkswagen Golf GTE eHybrid leveres med Digital Cockpit Pro som standard.


Sportsseter:

Len deg tilbake og slapp av

En kvinne sitter i sportssetene i VW Volkswagen Golf GTE


Eksklusive sportsseter med integrerte hodestøtter er standard på Golf GTE eHybrid. Den gjennomtenkte designen gjør at setene både ser bra ut og er svært behagelige. De sørger for god støtte og sittekomfort med fleksibel innstilling av høyde og lårstøtte. Setevarme foran er standard. Har du lyst å sitte enda litt bedre? Da velger du sportssetene i skinn med seteventilasjon og førersete med elektrisk justering.


Head-up-display

Teknologi som lar deg se fremover

Detaljert oversikt over head-up display VW Volkswagen Golf GTE, viser navigasjon og hastighet


En stor fordel ved head-up-displayet er at du kan se den viktigste informasjonen samtidig som du holder blikket på veien. Systemet projiserer hastigheten, meldinger fra førerassistentsystemene og navigasjonsmeldinger på et område på frontruten. Visningen er godt synlig, også i motlys. Du kan når som helst slå av displayet dersom du ikke har behov for det.


Kontakt oss

Torfinn Beldo

Torfinn Beldo
Bilselger Volkswagen

Mobil: 90 57 52 79
E-post: torfinn.beldo@moller.no
Lasse Kristensen

Lasse Kristensen
Merkeansvarlig VW

Mobil: 90 74 88 24
E-post: lasse.kristensen@moller.no
Arne Jørgen Leivseth

Arne Jørgen Leivseth
Bilselger VW Nytte

Mobil: 90 76 51 20
E-post: arne.jorgen.leivseth@moller.no
Fredrik Torbjørnsen

Fredrik Torbjørnsen
Daglig leder Sulland Bodø/Merkesjef Volkswagen, Audi, ŠKODA

Mobil: 93 05 51 51
E-post: fredrik.torbjornsen@moller.no

Høstkampanje Golf eHybrid

Fra kr 428.100,-*

Les mer