Bilskade

Østlandet
Hamar 62 53 67 00
Lillehammer 61 26 58 00
Gjøvik 61 14 05 50
Kongsvinger 62 85 13 80
Otta 61 23 62 60
Elverum 62 42 70 80

Østfold
Fredrikstad 69 36 84 00
Sarpsborg 69 13 87 00
Moss 69 26 24 00

Trøndelag
Trondheim 72 89 72 89
Verdal 41 55 30 00

Nord- Norge
Tromsø 77 60 99 00
Harstad 77 01 86 00
Bodø 75 50 02 60

Har du husket å tegne vår gratis Skadeserviceavtale?

Hvis uhellet er ute, har vi en gratis skadeserviceavtale å tilby deg som er kunde hos Sulland Gruppen.

Denne avtalen gir deg følgende fordeler:

  1. Frakt av din bil til nærmeste Sulland Bilskadesenter uten omkostninger for deg. Dersom skaden skjer utenfor Østlandsområdet, ring oss for nærmere veiledning.
  2. Vi gir to års garanti på utført reparasjon 
  3. Rask og riktig skadebehandling, med hjelp til takst og kontakt med forsikringsselskapet 
  4. Vi hjelper deg med leiebil

TA KONTAKT MED DITT LOKALE VERKSTED



Ved bilskade - hva gjør jeg?


På stedet

  • Fyll ut skademelding på stedet, med alle parters underskrift! Har du ikke et slikt liggende i bilen, bør du bestille et slikt fra If i dag.
  • Trenger du bergingsbil, ring ditt bergingsselskap
  • Er bilen kjørbar, kjøres den til det nærmeste Sullands bilskadesentre for taksering av skaden
  • Hvis bilen kommer inn med bergingsbil, lager vi en takst og tar kontakt for å gjøre de nødvendige avtaler.

 Når du leverer bilen til taksering:

  • Vi hjelper deg med å melde skaden til ditt forsikringsselskap
  • Vi hjelper deg med å sjekke dine forsikringsvilkår
  • Vi kommuniserer taksten elektronisk med ditt forsikringsselskap
  • Vi avtaler et tidspunkt for reparasjon
  • Vi reserverer eventuelt en leiebil for deg

Reparasjon:

  • Når du kommer med bilen antyder vi en reparasjonstid
  • Vi ringer deg når bilen er klar til utlevering
  • Hvis du skal ha leiebil, leveres denne ut av oss
  • Leiebil dekkes ihht avtale mellom deg og ditt forsikringsselskap. Dersom du trenger leiebil utover dette, avtales det med oss
  • Bilen repareres ihht takst. Deretter vaskes og kvalitetskontrolleres den.

Sullandkonto

Vi hjelper deg med finansiering. Få opptil 12 mnd. rentefri delbetaling og alltid 30–60 dager fri kreditt. Søk om konto i dag og få svar med en gang.

Søk om konto


Når du henter bilen:

  • Kunderådgiver går gjennom skaden og hva som er gjort
  • Kunderådgiver informerer om lakk, lakkbehandling og antirust
  • Du betaler eventuelt egenandel og får kopi av foreløpig takst
  • Dersom du er næringsdrivende og MVA-pliktig, betales også MVA ved utlevering av bilen ihht avtale med forsikringsselskapene
  • Innlevering og sjekk av leiebil hvis du har brukt det

Når bilen er nylakkert

Da ny lakk trenger noe tid for å herde helt, anbefaler vi at det tas noen forholdsregler de første fire ukene:

  • Ved kaldt/meget fuktig vær de første fire ukene, bør bilen med jevne mellomrom kjøres inn i oppvarmet lokale for gjennomtørking av den ferske lakken.
  • I samme periode bør bilen vaskes bare i rent, lunkent vann som ikke er tilsatt vaskemiddel. Unngå bruk av automatisk vaskemaskin de første fire ukene.
  • La aldri tett presenning, plast eller lignende ligge direkte på lakken over en lengre periode
  • Polering bør ikke utføres de første fire ukene etter lakkering. Unngå alltid polering i sterkt sollys.
  • Vask bilen jevnlig. Det er viktig å raskt fjerne veisalt, løvfall, insekter, fugleeksrementer og lignende. En bil bør tørkes av og ikke "soltørkes".
  • Unngå å feste magnetskilt, emblemer og lignende på fersk lakk.
  • Utsett ikke lakken for rubbing, bensinsøl, sterke løsningsmidler (tynnere) og lignende