Våre forhandlere
Våre bilmerker
Kontakt oss
Besøksadresse:Telefon: 62 51 97 30
E-post: post@sulland.no
Våre forhandlere
Våre bilmerker
Kontakt oss
Besøksadresse:Telefon: 62 51 97 30
E-post: post@sulland.no
Vi kan nå avsløre vår aller største satsning på merkevarebygging noensinne. Som navnet gir hint om er prosjektet lansering av ny identitet for selskapet, forteller Knut Stian Lervik Markedssjef i Sulland. Dette markerer starten på et nytt og spennende kapittel for Sulland. Lanseringen av ny identitet er kronen på verket i en omfattende strategiprosess som har pågått de to siste årene. I dette strategiarbeidet har alle medarbeidere i Sulland fått muligheten til å påvirke sluttresultatet.
– For å være en tydelig merkevare i dag, må vi skille oss ut og ta mer
regien på hvem vi skal være i bilbransjen. Dette krever innsikt, analyse, hardt arbeid og de beste medarbeiderne, forteller Knut Stian Lervik.
I Sulland markedsfører vi og selger 12 ulike bilmerker. De bilmerkene er vi svært stolte av å få samarbeide med. Dette er store, anerkjente og ikke minst internasjonale merkevarer. Den nye identiteten vår har gitt dem mer rom og plass til å skinne. Den nye identiteten skaper et felles og moderne ansikt utad for våre bilforhandlere, uavhengig av hvilke bilmerker som representeres og hvor i Norge de har sine lokasjoner.
– Fornøyde kunder er det vi lever av, og det har alltid vært fundamentet til Sulland siden oppstarten i 1984 forteller Arvid Sulland, Konsernsjef i Sulland.
Vår nye visuelle identitet er utviklet av byrået ANTI Hamar
Vi har sittet tett på ledelsen og de ansatte i utviklingen av det strategiske fundamentet i merkevaren sier Kjetil Wold, strategisk rådgiver og eier i ANTI. Gode innsiktsprosesser med involvering av organisasjonen har ført til gode løsninger. Med utgangspunkt i slagordet Med-deg-hele-veien har vi utviklet en visuell identitet og en verktøykasse. Ambisjonen er å koble Sulland-navnet og identiteten direkte inn i folks hoder når de setter seg i bilen og kjører ut på veien, fortsetter Wold.
Et eureka øyeblikk
I arbeidet med den visuelle identiteten oppdaget vi at de to l-éne kunne designes slik at de minnet om vei-stripene. Dette skapte et visuelt univers som kobler Sullands navnetrekk direkte til løftet om å være med deg hele veien forteller senior designer Balder Dysthe. Med dette enkle grepet som utgangspunkt kunne vi ta eierskap til visuelle referanser og fortellinger knyttet til strategien i selskapet.
Gøy med kamuflasjelansering.
Med over tusen medarbeidere har det vært ekstra gøy å skape nysgjerrighet hos de ansatte. Dette startet som en intern kampanje for å skape engasjement, men etter hvert som aviser over hele landet tok kontakt med sjåførene våre, ble dette litt større en planlagt sier Knut Stian Lervik. Det har vært spekulert i at dette er lansering av en eller flere nye biler, men vi kan nå avsløre at dette var et stunt for å lansere Sulland sin nye visuelle identitet og merkevare.
Om Sulland-konsernet
Sulland er Norges største privateide bilkonsern bestående av over 35 aksjeselskaper med til sammen over 1050 medarbeidere. Virksomheten er i hovedsak konsentrert rundt bilbransjen med 35 bilhus som representerer 12 forskjellige bilmerker og regner med å selge over 18.000 biler i 2021. Konsernet hadde en omsetning på 5.8 MRD i 2020.