Gjøvik > BMW > Nybil > BMW iX1

Bestill BMW iX1

Da første generasjon BMW X1 ble lansert definerte den en ny kategori. Til høsten er det klart for den tredje generasjonen BMW X1, ledet av BMW iX1. På verdensbasis har det blitt solgt 1,9 millioner eksemplarer av BMW X1 siden den første generasjonen ble lansert i 2009. Den andre generasjonen ble lansert i 2015. Nå åpner vi for bestilling av den neste storselgeren.

Etter ni års produksjon ruller den siste BMW i3-en ut av fabrikken i Tyskland i sommer. BMW iX1 vil nå ta over stafettpinnen som innstegsmodellen til BMWs elektriske portefølje. Den følger de elektriske sporene etter BMW i3, BMW iX3, BMW i4, BMW iX og BMW i7.

Kontakt

Salg
Stengt
+ Vis flere åpningstider – Vis færre åpningstider
Torsdag 29. september:
08:00 - 16:30
Fredag 30. september:
08:00 - 16:30
Lørdag 01. oktober:
10:00 - 14:00
Søndag 02. oktober:
Stengt
Mandag 03. oktober:
08:00 - 16:30
Tirsdag 04. oktober:
08:00 - 16:30
Onsdag 05. oktober:
08:00 - 16:30
Verksted
Stengt
+ Vis flere åpningstider – Vis færre åpningstider
Torsdag 29. september:
07:30 - 16:00
Fredag 30. september:
07:30 - 16:00
Lørdag 01. oktober:
Stengt
Søndag 02. oktober:
Stengt
Mandag 03. oktober:
07:30 - 16:00
Tirsdag 04. oktober:
07:30 - 16:00
Onsdag 05. oktober:
07:30 - 16:00
Postadresse

Postboks 499
2803 Gjøvik

Juridisk navn

Sulland Auto Innlandet AS avd. Gjøvik

Organisasjonsnummer

876 754 452

Fakturaepost

faktura.sulland@sulland.no

Utstyrsnivåer

Helelektriske BMW iX1 tilbys med ulike utstyrsnivåer, og med mulighet for ytterligere individuelle tilvalg.


Klar for bestilling

Standardutstyr er utvidet, samtidig som det nye operativsystemet tillater digital oppdatering og kjøp av enkelte nye funksjoner senere. Som alle nye BMW-er, er også BMW iX1 koblet opp mot skytjenester for sømløs oppkobling og «over-the-air»-oppdateringer. Startprisen på helt nye BMW iX xDrive30 er fra kr. 479.000,-.


Det forventes stor pågang og det planlegges produksjonsstart i november, med levering fra 2023.


Kjøpskampanje


Charged

BMW iX1 xDrive30: kr. 519.900,-


Inneholder følgende utstyr i tillegg til standard:

Adaptive LED frontlykter m/ fjernlysassistent, Comfort Access, speilpakke, trådløs lading av smarttelefon, rattvarme, tilhengerfeste, takrails, forberedelse for digitalt kjøp av Driving Assistant Plus.


Charged Plus

BMW iX1 xDrive30: kr. 546.900,-


Inneholder følgende utstyr i tillegg til standard:

Adaptive LED frontlykter m/ fjernlysassistent, Comfort Access, speilpakke, trådløs lading av smarttelefon, rattvarme, tilhengerfeste, takrails, forberedelse for digitalt kjøp av Driving Assistant Plus, elektrisk setejustering med minne og massasjefunksjon for fører, Harman Kardon høyttalersystem, Parking Assistant Plus, Live Cockpit med head up display, metallic lakk.


Fully Charged

BMW iX1 xDrive30: kr. 584.900,-


Inneholder følgende utstyr i tillegg til standard:

Adaptive LED frontlykter m/ fjernlysassistent, Comfort Access, speilpakke, trådløs lading av smartphone, rattvarme, tilhengerfeste, takrails, elektrisk setejustering med minne og massasjefunksjon for fører, Harman Kardon høyttalerssystem, Parking Assistant Plus, Live Cockpit med head up display, metallic lakk, M Sport eksteriør og interiør, Driving Assistant Plus.



Leasingkampanje


Charged

BMW iX1 xDrive30: kr. 4.990,- pr. mnd.*


*Startleie/etableringsgebyr: kr 105 490 Totalpris kr 285 130 vil variere med rentenivået. 30 000km og 36 måneders bindingstid. Forutsetter kredittgodkjenning. Leasing av elbil er fritatt for MVA ut 2022. MVA kan tilkomme for enkelte tjenester under leieperioden. Forutsetter kredittgodkjenning. Gjelder privatleie/leasing.


Eksteriøret

Man kjenner igjen den erketypiske identiteten fra de større SUV-ene til BMW, som inkluderer de kraftige proporsjonene og særegne uttrykkene.


Slanke LED-lykter preger fronten med BMWs tydelige lys-signatur. Nyregrillen er nesten firkantet, og panserlinjene er tydelige. En rekke vinklede designelementer i støtfangerens og spoilerens nedre del gjør profilen markant. Sett bakfra er det det slanke baklukevinduet og de markante, tredimensjonale LED-baklyktene som preger designet.


De blå signatur-elementene som man kjenner fra BMWs andre elektriske modeller, kan om ønskelig leveres i en nøytral, grå farge. Ønsker man et sportsligere utrykk på bilen, leveres velkjente M Sport design som gir nye linjer og detaljer i støtfangerne foran og bak. 


Sammenlignet med tidligere generasjoner vil dimensjonene vokse. Lengden måler 4500 mm (+53 mm), bredden måler 1845 mm (+24 mm) og høyden måler 1642 mm (+44 mm). Akselavstanden er 2692 mm (+22 mm) og sporvidden er henholdsvis 1592 mm og 1593 mm på for- og bakaksel (+31 mm). Felgdimensjonene strekker seg fra 17 til 19 tommer.


Optimaliserte aerodynamiske egenskaper beholdes til tross for større dimensjoner. Designet gir bilen bedre effektivitet, rekkevidde og akustisk komfort. Luftmotstandskoeffisient er på lave 0,26.


Interiøret

Man kjenner seg igjen i en velkjent og førerorientert BMW-atmosfære i en hevet sittestilling bak rattet. «BMW Curved Display» skiller den nye generasjonen markant fra den forrige. Det slanke instrumentpanelet er også kjent fra andre nye BMW-modeller. De to skjermene for førerinformasjon og infortainment er smeltet sammen til en enhet. En rekke av bilens funksjoner styres nå gjennom touch-området på skjermen. Antall brytere på panelet på midtarmlenet er dermed redusert. Samtidig er det gitt plass i midtkonsollen for integrasjon av egen smarttelefon. 


De helt nye setene er tilgjengelige med både kunstskinn (Sensatec) og helskinn. I tilvalgsmenyen finner man også sportsseter, elektrisk setejustering med minnefunksjon og korsryggstøtte med massasjefunksjon inkludert.


Betydelig forbedret sittekomfort finner vi også i baksetene. Det består nå av tre seter i full størrelse. Seteryggene kan felles ned i 40:20:40-format. Legges alle bakseteryggene ned, øker bagasjeromsvolumet fra 490 til 1600 liter. Tillatt tilhengervekt er 1200 kg.

Elektrisk kjøreglede

BMW iX1 er godt balansert mellom komfort og sportslighet. Med en elektrisk motor på for- og bakakselen er den koblet sammen som xDrive firehjulsdrift.


Samlet effekt i BMW iX1 xDrive30 er 230 kW/313 hk med et dreiemoment på 494 Nm. Akselerasjonen fra stillestående til 100 km/t gjøres unna på 5,7 sekunder. Toppfarten nås ved 180 km/t.


Det kombinerte elektrisk forbruket oppgis fra 17,3 til 18,4 kWh, mens rekkevidden er på 413 til 438 km i WLTP-syklusen, avhengig av bilens utstyr. Nettokapasiteten til høyspentbatteriet er 64,7 kWh. Batterihuset er konstruert som et bærende element i bilen, som ytterligere forsterker og stabiliserer chassiset.


Ladesystemet har en effekt på 11 kW AC som standard, men om ønskelig kan bilen også leveres med en ombordlader på 22 kW AC. Batteriet er fulladet på henholdsvis 6,5 timer eller 3 timer og 45 min ved AC-lading.


Med DC-hurtiglading er maks effekt 130 kW. Under optimale forhold lades batteriet fra 10 til 80 prosent på 29 minutter. En ladeøkt på 10 minutter kan gi 120 km rekkevidde.


Hvis ruteveiledningen i bilens navigasjonsystem har planlagt et stopp ved en hurtiglader, vil høyspentbatteriet i bilen automatisk forvarmes når bilen nærmer seg for å sikre at ladeøkten blir så effektiv som mulig. En slik forvarming av batteriet kan også startes manuelt når ruteveiledningen ikke er aktivert.


Programvaren til ladesystemet er ytterligere forbedret. Det innebærer at ladekurven får et jevnt, fremfor trinnvis fall etter at den har nådd sitt topp-punkt hvor ladingen er på sitt mest effektive. Det er også mulig å lagre tilpassede ladeinnstillinger for flere individuelle ladepunkter.

Bilkonsulenter

Våre dyktige bilkonsulenter står klare til å rådgi deg i ditt neste bilkjøp. Kontakt gjerne våre bilselgere direkte eller kom innom for en hyggelig prat.

Amund Linnerud Skogen
Amund Linnerud Skogen
Bilselger
Roar Finsveen
Roar Finsveen
Daglig leder Sulland Gjøvik BMW/Toyota
Per Arne Ridderseth
Per Arne Ridderseth
Salgssjef Nybil BMW