Meny Lukk
Vi har satt Bodø som din nærmeste by
Bodø > BMW > Nybil > BMW iX

BMW iX

Intelligent teknologi, eksklusivt design og sterk personlighet. I BMW iX møtes nåtid og fremtid i en kombinasjon som får kjøregleden til å vokse utover det vanlige. Dette er elbilen for deg som setter pris på eksklusive detaljer og som vil ha god plass til alt det beste i livet. Opplev en befriende og romslig kupé der loungefølelsen og de kreative detaljene er tydelige i både for- og baksete. I tillegg får du to kraftige elektromotorer, elektrisk firehjulsdrift, opptil 633 km rekkevidde og strålende Shy Tech.

Det er mye å si om BMW iX. At den er helt elektrisk, at den er full av imponerende teknologi, at den har et interiør som er i en klasse for seg, at den har firehjulsdrift, og at den kan trekke opptil 2500 kg. Men det er vanskelig å beskrive følelsen ved hjelp av ord. Du må prøvekjøre den, slik at du kan oppleve det selv.

Klar til å skille deg ut på veiene i dobbel forstand? Med BMW iX får du en elektrisk utfordrer med alt av det lille ekstra.

Prøvekjør BMW iX

Få tilbud på BMW iX

Modellvarianter

BMW iX kommer i to varianter – BMW iX xDrive40 og BMW iX xDrive50.

Modell Rekkevidde (WLTP) Maks ladekapasitet Samlet motoreffekt Akselerasjon, 0–100 km/t Vekt
BMW iX xDrive40 Opptil 425 km 150 kW 326 hk 6,1 sekunder 2365 kg
BMW iX xDrive50 Opptil 630 km 200 kW 523 hk 4,6 sekunder 2510 kg

Eksteriøret

Fronten på BMW iX har blitt tolket på nytt i en fremtidsrettet stil. Spesielt understreker den vertikalt justerte BMW-nyren det progressive utseendet, i kombinasjon med de smaleste doble frontlyktene noensinne produsert av BMW i serieproduksjon.

De store, rektangulære konturene rundt hjulbuene plasserer hjulene selvsikkert i sentrum Dørhåndtak som flukter med karosseriet, rammeløse dører og vindusgrafikk som smalner mot hekken, “Streamflow”, er harmonisk integrert i utseendet.

Store flater, de smaleste baklysene i BMW historien og den sømløst integrerte bakluken sikrer en moderne tilstedeværelse. De store diffusorelementene optimaliserer de aerodynamiske egenskapene og forbedrer rekkevidden sammen med det flate understellet.

Interiøret

Interiøret i BMW iX er et unikt sted for avspenning med en arkitektur basert på moderne interiørdesign. Bilens elementer, som det flate dashbordet med det store BMW Curved Displayet, eller de slanke setene, som ser ut som møbler med sitt høykvalitets valg av farger og materialer. Den frittstående svevende midtkonsollen, mangelen på midttunnel og det største panoramaglasstaket som noen gang er installert i en BMW, skaper også en imponerende romfølelse som inviterer til avspenning.

Interiørdesignet er preget av modernitet og reduksjon til det viktigste, for eksempel skjermene og betjeningselementene. Som det sentrale betjeningselementet er iDrive multicontrolleren i glass innrammet av et elegant kontrollpanel på midtkonsollen laget av FSC-sertifisert tre.

Ved å eliminere sentertunnelen, har BMW iX sjenerøs plass og en behagelig lounge-atmosfære bak. Baksetene har også setevarme som tilleggsutstyr og 3D-høyttalere integrert i nakkestøttene. Bakseteryggen kan deles i forholdet 40:20:40, slik at bagasjerommet kan utvides.

Det gjennomgående Sky Lounge panoramataket i glass skaper en åpen romfølelse og en avslappet lounge-atmosfære i kupeen. Den kan skyggelegges elektrokromatisk for mer privatliv, og takket være mangelen på en indre takhimmel, har passasjerene enda mer takhøyde og en moderne atmosfære.

BMW Curved Display, som har blitt installert i serieproduksjon for første gang, blir den heldigitale scenen i BMW iX som et sentralt visnings- og betjeningselement. Informasjonsdisplayet på 12,3" smelter sammen med kontrolldisplayet på 14,9″ for å danne en enkelt skjermenhet og fungerer som en fritt svevende bilderamme på instrumentpanelet.

Teknisk data

BMW iX måler 4 953 mm i lengden, 1 969 mm i bredden og 1 695 mm i høyden. Dermed er den omtrent like lang (+31 mm) og bred (-37 mm) som en BMW X5 og like høy som en BMW X6. Med en akselavstand på 3 000 mm er dimensjonene i interiøret omtrent like som i BMW X5, men med bedre plass til ben (+11 mm foran og + 37 mm bak), hode (+21mm/33 mm foran og + 22mm/44 mm bak, uten og med glasstak) og skuldre.

Med to kraftige elektriske motorer og den elektriske firehjulsdriften BMW xDrive, tilbyr BMW iX enestående elektrisk Performance: Med over 500 hk* akselererer BMW iX xDrive50 fra 0 til 100 km/t på under 5 sekunder (BMW iX xDrive40: over 300 hk *; 0-100 km/t på 6 sekunder). Det umiddelbart tilgjengelige dreiemomentet og den trinnløse akselerasjonen fra stillestående gjør at BMW iX reagerer presist og spontant på hver bevegelse av gasspedalen. Samtidig viser SAV-en bemerkelsesverdig selvsikker og typisk elektrisk kjøreadferd.

Med din BMW iX og BMW Charging, kan du dra nytte av mange skreddersydde tilbud for lading hjemme, underveis og på arbeidsplassen. I tillegg til en imponerende ladeeffekt som lar deg lade 120 km rekkevidde på bare 10 minutter eller hele rekkevidden på mindre enn 40 minutter på offentlige IONITY High Power Charging-stasjoner.

Bagasjeromsvolumet er 500 liter, med dedikert plass for oppbevaring av ladekabler under det flate gulvet. Utformingen av bagasjerommet er romslig med rette vegger opp til vindushøye, også i bakluken. Legges bakseteryggene ned (40:20:40), øker volumet til 1 750 liter. Maksimal tilhengerkapasitet er 2 500 kg og det er mulig å montere takboks. Med bakkeklaring på rundt 195 mm bevares også SUV-egenskapene under mer krevende forhold.

Ren elektrisk kjøreglede – bokstavelig talt

Høyspenningsbatteriet i BMW xDrive40 består av to batteripakker som hver inneholder 10 moduler med 18 prismatiske celler hver. I BMW iX xDrive50 har de to batteripakkene henholdsvis seks moduler med 50 celler og fem moduler med 40 celler hver. Høyspenningsbatteriene har en bruttokapasitet på henholdsvis 76,6 kWh og 111,5 kWh.

Sammenlignet med høyspenningsbatteriet i BMW i3 er energitettheten økt med rundt 40 prosent for samme volum. Samtidig er andelen kobolt kraftig redusert. BMW Group anskaffer for øvrig kobolt selv og gjør den så tilgjengelig for sine leverandører av battericeller. Dette gjøres for å ha full kontroll og åpenhet om hele bilens verdikjede. Kobolt og lithium brukt i høyspenningsbatteriet i BMW iX kommer eksempelvis fra gruver i Australia og Marokko.

Det integrerte varme- og kjølesystemet sørger for optimal temperaturkontroll for høyspenningsbatteriet ved hurtiglading fra en DC-ladestasjon. Hvis navigasjonssystemets rutefunksjon er aktiv og har planlagt et stopp for BMW iX på en hurtigladestasjon, vil batteriet automatisk forhåndskondisjoneres før ankomst ved ladestasjonen. Det betyr at batteriet vil ha optimal temperatur for rask og effektiv lading ved ankomst på ladestasjonen.

Bilkonsulenter

Våre dyktige bilkonsulenter står klare til å rådgi deg i ditt neste bilkjøp. Kontakt gjerne våre bilselgere direkte eller kom innom for en hyggelig prat.

Stian Simonsen
Stian Simonsen
Salgssjef
Emil Nicolaisen
Emil Nicolaisen
Bilselger